måndag 14 december 2009

So muts in one day!!!

Idag har det hänt väldigt mycket! (känns det som) Jag kom hem vid två och skulle dra ner till farmor för att äta mat där :) men innan jag gick ner (är hundvakt där av promenaden;) så stod jag ute och väntade på lillasyster som stolt skulle åka iväg med en bil som pappa köpt och som hon har jobbat på hela dagen. Så nu var det dags för provköret;) efter att hon åkt iväg så besöktes min kropp av oron själv, då jag inte sakt åt henne att ta det lugnt(vilket jag alltid gör!) efter sedan lite för lång stund och hon fortfarande var borta så kände jag " nej, nu har det hänt något."
Min bror lugnade mig och sa " du vet att hon har jobbat på den hela dagen, det är klart att hon vill köra mer än 5minuter då!" så vi väntade yterligare 2min innan pappa kom ut rusande och satte igång bilen..
Lillebror: " vart ska du? Får jag följa med?"
pappa: Lisa har kört av vägen någon måste med.."
Eftersom han sa "kört av" så tyckte jag inte att det lät så alvarligt men det var det.. Hon hade inte hunnit längre än till södrahult då hon fått snur på bilen och kört rakt ner i diket och fort runt och landat ned nosen mot vägen (eller det som var kvar av nosen) som tur va så hade hon bälte och körde "bara" i 60km/h. Men som bevisat så kan ju det räcka med den hastigheten.!
Hon hade glömt mobilen och var i chock när hon efter 3försök att flytta bilen misslyckats. Hon gick ur och första bilen som åker förbi stannar inte(!!!!!!!!!!!!! Vem som inte stannar när man ser en rykande demolerad skrothög och någon som står utanför och gråter är förbi min förståelse!) nästa bil stannar och hon ringer hem.
Hon hade en väldig tur som inte dog för det ser ut som om någon kört ihjäl sig.
Hon mår bra, men har ont efter bältet och i nacken. Men gullig som hon är så bryr hon sig bara om hur hon ska kunna ge pappa pengar för att hon förstörde bilen. Men det är ju sånt som händer. Har ju själv kört av vägen så jag vet hur det är. Men man lär sig något efter varje gång. Och hur det än är så är det ju hennes första vinter oxå! Och det är inte lät när det är halt !
Men jag är glad att hon klarade sig så bra som hon gjorde! Och att hon tar det lite lugnt nu i fortsttningen:)

Med all kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar