måndag 2 november 2009

Atum

Som jag skrev i det förra inlägget så är det så mysigt att det blivigt höst ! :) ligger under täcket med tända ljus ;)
Idag har det varit en konstig dag! Ja ni såg ju i förra inlägget hur dagen började och den slutade inte särskiljt roligt! Sista städet jag hade var hos en vårdtagare som är väldigt gammal, vårdtagaren har varit inlagd ett tag och kommit hem för inte så länge sen. När jag städade så började vådtagaren oja sig lite och sa aj med jämna mellanrum. Jag viste inte riktigt vad jag skulle göra, jag frågade hur det var och om jag kunde göra något men det kunde jag inte. Så jag fortsatte städa och då bytes ordet "aj" ut till " oh gode Gud hjälp mig" detta sa's upreppande gånger (jag tänkte nu dör den här personen!)och jag tyckte det var riktigt obehagligt, plus att jag inte kunde göra något åt det. Så tillslut gick (sprang) jag och hämtade annan personal så de fick hjälpa till. Och det jag fick till svar var "jo men det brukar vara lite ojande där." Lite ojande??!! Personen höll på att dö! Nej, men jag har ju inte upplevt något sådant förut och det käntes inte som ett " ojande"...

Har varit på konditions pass vid 7 oxå mycket skönt :) ska simma imorgon hade jag tänkt. Humm.. Mamma och jag ska gå och ta vaccinet imorgon oxå . Vet inte riktigt hur jag känner inför det.. Både JA och NEJ. Men det blir nog bra hoppas jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar