tisdag 19 juli 2011

Burning houses?

Denna dag, säger jag bara.
Börjar med att en i personalen är sjuk, (kanske inte så konstigt tycker ni. Men till saken hör att denna någon har precis haft semester och jobbade igår och var frisk som en nötkärna) så vi jobbade på ändå en man kort. Men det gick. Sen när jag kommer hem till ett par vårdtagare som brukar vara skrikiga och härja, så är dom super trevliga. S-U-P-E-R trevliga! Sedan när jag kör "matcyklen" så börjar min telefon ringa (larm2) och då har en vårdtagare ramlat baklänges och slagit huvudet i hem stol och kommer inte upp. Då skickar vi den som har matbilen. Tillsaken hör då att vårdtagaren håller på att baka så det är en kastrull med smör i på spisen som börjar brinna och det tar eld i fläkten. Precis som en ifrån våran personal kommer in och slänger på ett lock på kastrullen och släpar ut vårdtagaren. Och brandbilen tar väldigt lång tid på sig att komma! Men allt slutade relativt bra. Med en vårdtagare som fick följa med ambulansen(mot sin vilja) och en ifrån våran personal som känner sig lite yr efter röken. Men annars mår de bra.

Bilden visar: Vilorummet på jobbet som jag tänker ockupera tills jag börjar igen :)!

Kärlek och frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar