söndag 18 april 2010

Forever in my heart.


(Min underbara mormor och min gammel mormor maja som är en ängel)

Vissa dagar så händer det att man får ett bixtnedslag, som gör att man stannar upp och "öppnar ögonen". För en stund sen var det en sån stund. Det är lustigt hur saker ser ut på ett sätt, kan vara så långt ifrån vad man trodde..

"I min tanke du alltid finns,
Våra barnsliga lekar jag minns.

Det är lustigt hur ålder betyder,
men just i detta läge det inte lyder.

Vuxen ska vi va,
Både du och ja.

Stor och stark du var i min blick,
men idag jag trösta fick.

Dig min lilla gumma,
Nu ska jag dig lugna.

Din tår ska ej finnas mer,
Jag tycker bättre om när du ler.

Inga ord jag äger än,
som kan säga allt och sen.

Det är lätt att tappa bort sig,
Men alltid ska du ha mig.

Som kan vägen leda,
Tillbaka utan sveda."



Jag ibland vet man inte vad man ska göra. Man jag tror det är viktigt att inte fasna på ett och samma ställe och stå och trampa. Det mår man inte bra av. Och det är viktigt att få utlopp för sina känslor ibland. Annars stänger man allt inte och för eller senare så kommer allt ut på en och samma gång, och då vet man inte vad som kan hända. Livet är till för att lära, njuta och uppleva. Ibland bra, ibland dåligt. Men det är bra om man hittar en gräns. Så att när man mått lite dåligt ett tag så får man ta och försöka hitta något som gör en glad.
Men man måste få vara ledsen ett tag först det är klart (om man vill). För det är först efter man haft det lite tråkigt och jobbigt som det roliga kan börja. :)
Idag sänder jag ut kärlek och positiv energi till alla som (jag vet) behöver det och till den som inte gör det.( man kan ju aldrig få för mycket kärlek :)

Kärlek och frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar