fredag 8 januari 2010

Going home

Sitter och diskuterar med Lisa om vi ska lämna hundarna idag och sen
hämta dem igen. Eller om vi inte ska lämna dem.. Och det är svårt
vill jag lova.! Man saknar dem så fort någon annan än en själv går
ut och går med dem. Och tänk sen imorgonbitti när man vaknar och
inte får se ett trött litet gäspande mys monster som vill ut och
upptäcka "världen".. Det är lite jobbigt faktiskt..

Läste föresten igår i en tidning om den som skriver typ som en SIDAs
inlägg varje månad. Hon skrev iallafall att hon älskade
svininfluensan och krisen pga att svininfluensan var att svenska
folket äntligen lärt sig att tvätta händerna. Och jo visst det kan
jag väl hålla med om men inte det hon tyckte om krisen! Hon skrev att
hon tyckte det var bra för nu under krisen så försvinner alla de
här låtsas jobben. Vem skriver så ? Det finns folk som inte har
jobb, såna som förlorat sitt jobb som kanske betyde jätte mycket
för dem! Dom som knappt klarar sig längre(ekonomiskt) och så kallar
hon det låtsas jobb?! Hon då som skriver EN sida i en tidning om vad
hon tycker snacka om låtsas jobb isåfall! Jag säger oxå vad jag
tycker skillnaden på henne och mig är att hon får betalt. Tur jo,
visst men det är fortfarande ett låtsas jobb.

Kärlek och frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar