söndag 1 november 2009

what happende?

Igår så umgicks jag med Lisa och vi var barnvakt åt Moa(kusin), Vi var inne i stan och köpte strumper och halloween "kostym" till henne. Hon skulle vara en häxa;) OCh hon var blev gullig må jag säga! :) eller skrämande ;) Sen åkte Lisa och jag hem till henne och tittade på the proposel (vet ej exakta stavningen) men den var bra :)
Efter det så sat vi och funderade på vilken annan film vi skulle kanske sätta på och så ringde min telefon...
-"Hej..snyft..bella kom hem.." sa någon med VÄLDIGT ledsen röst! Det var min bror och han mådde inget bra. Han ville att jag skulle komma hem och va med honom. Mamma och pappa hade redan gått och lagt sig. Och han ville inte störa dem..
Han tyckte att han var töntig. Men det var som jag sa till honom.: Ingen är töntig! Ingen kan riktigt veta hur någon annan upplever eller känner. Och han är deffenitift inte töntig!. Han grät så mycke att jag kanppt hörde vad han sa. Så jag beslutade att åka hem. Tråtts att jag befann mig i ekholmen (andrasidanstan!) och klockan var halv 12. MEn Lisa följde med vilket gjorde hemfärden mycke lättare! Tack! Det hade varit grymt jobbigt att åka hem själv.. Det är lustigt vilka konstiga och hämska tankar man kan få när man är själv.. Tankarna bara vandrar iväg.
När vi kom hem satt jag i hans rum och vi pratade ett tag. Men han visste inte varför han mådde dåligt, bara att allt kändes piss.. Så han fick sova i mitt rum. Och gud vad han drömmde! Jag var vaken tills han somnade och sen blev jag väckt av att han illskrek " BELLA BELLA BELLA!!??" Så jag frågade vad det var men han sov så han drömde nog bara så jag la armen på hans axel tills han lugnade sig igen och sen var det dags för nästa illskrik rätt ut.. så jag tog upp handen och klappade honom tills han slappnade av igen och höll kvar den där hela natten. OCh jag tror det hjälpte lite :)Lilla gubben, jag undrar om han egentligen vet vad det är och bara säger att han inte vet.. hum.. Hoppas han mår bättre nu.. Det värkar så, men det kan ju bli jobbit ikväll när han ska sova.. Får se..

Idag har jag, lisa och Lillebror träffat josefina och sagt hejdå. <3 Hon åker till Afrika imorgon och är borta en månad! Kommer sakna henne! Men gud vilket äventyr hon kommer ha! :) Glad för hennes skull :)

Kram på er alla :) (Tack lisa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar